Lihatalojen Lihasta-hanke päättyi huhtikuussa

Julkaistu 03.05.2018

Atrian ja HKScanin Lihasta-viestintähanke päättyi huhtikuun lopussa 2018. Hankkeen päättymisen yhteydessä Lihasta-hankkeen sisältöjen oikeudet siirtyivät Lihatiedotukselle.

Lihasta-hankkeen tavoitteena oli kiinnittää huomiota lihan alkuperään ja nostaa suomalainen liha näkyvämmin osaksi ruokakeskustelua. Hankkeella haluttiin myös antaa ääni suomalaiselle lihantuotannolle sekä lisätä tietoa kotimaisesta lihasta ja sen yhteiskunnallisesta merkityksestä.

Kolmen vuoden aikana hanke tuotti muun muassa tietomateriaalia päättäjille ja kuluttajille, järjesti keskustelutilaisuuksia sekä toi kotimaiseen lihaan liittyvää tietoa esiin mediassa, some-kanavissa ja nettisivuilla. Hanke teki lihan alkuperää tutuksi myös koululaisille Kotimaisen lihan -teemaviikon ja monipuolisen opetusmateriaalin avulla. 

Kuluttajat arvostavat suomalaista lihaa ja tietoa lihan alkuperästä kaivataan. Suomalaiset ovat myös yhä kiinnostuneempia siitä, miten liha on tuotettu ja minkälaisissa oloissa eläimet ovat kasvaneet. Jatkossa tietoa kotimaisesta lihasta saa Lihatiedotuksen kanavista. 

Atria Suomi Oy ja HKScan Finland Oy ovat Lihatiedotuksen jäseniä. Muut jäsenet ovat Snellmanin Lihanjalostus Oy ja Lihakeskusliitto ry.

Lisätietoa: Projektipäällikkö Riikka Kouhi, Lihasta-viestintähanke, riikka@tekir.fi ja Riitta Stirkkinen, Lihatiedotus, riitta.stirkkinen@lihatiedotus.fi
 

» Takaisin uutisiin